Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afvallen met excel? Kinderspel!

Deze methode werkt op zichzelf met twee belangrijke basis gereedschappen...

1>Een spreadsheet, die aan de hand van ingave van gewicht, lengte, leeftijd, geslacht, aktiefcode en ingave van dieetbelasting berekend wat je inname Kcal moet zijn, en wat de aanbevolen vet, eiwit en koolhydraten percentages (verder te noemen “KEV%”) en grammen zijn.

Ook laat de sheet zien, in hoeveel dagen je een kilo af kan vallen, als je volhoudt. Eén keer per week de sheet updaten met je nieuwe gewicht is verder alles wat nodig is. Als je afvalt, neemt je benodigde hoeveel Kcal ook af.
De spreadsheet kan overigens bij verschillende afvalmethoden als basistool worden gebruikt.

2>Het eetdagboek van Valtaf, waarbij de gebruiker van de spreadsheet zoveel mogelijk probeert de berekende KEV% en Kcal inname te benaderen.
Het is belangrijk, vooral bij het begin, het eetdagboek zo nauwkeurig mogelijk bij te houden. Het liefst al om het van te voren in te vullen. Je zal zien, na een tijdje went het en kan het middels de opties en mogelijkheden die op ValtAf zitten supersnel.

De gebruiker van de sheet heeft zelf de mogelijkheid om te kiezen om kortdurend onder BMR* te eten, daar is wel een extra instruktie voor bij de sheet, dat mag niet zomaar en zeker niet te lang.

Denk er aan dat het innemen van veel minder calorieën dan je dagelijks nodig hebt in principe gevaarlijk is. Daarom is het belangrijk langzaam af te vallen en goed te blijven eten. Daarvoor is de KEV% berekening in de sheet. Zoniet, dan kun je op het zogenaamde afvalplateau terecht komen. Het afvalplateau is een verschijnsel waar het lichaam denkt dat er crisis is door een tekort aan voedsel. Daardoor wordt er toch evenveel vet als voorheen opgeslagen, zoniet meer. Het lichaam legt als het ware energiereserves aan. Het is heel moeilijk om van dit plateau te komen en de stofwisseling weer op gang te krijgen. Dat duurt een hele lange tijd. Val daarom nooit te snel af, maar doe het met mate. Het “plateau-verschijnsel” doet zich bij elke afvalmethode voor.

Eet nooit minder dan 1200 calorieën per dag, alhoewel dat al heel laag is. Eet je nog minder, dan breng je je gezondheid in gevaar.

Helaas is dit óók niet de wondermethode van méér eten en minder sporten, er is wel degelijk discipline voor nodig en een bepaalde mate van sporten is best oké, maar is niet verplicht, het is een kwestie je aktiefcode van de Excelsheet daarop in te stellen.

Voor meer info kan je je opgeven als lid van de club “Gezond eten en bewegen het hele jaar rond”. Daar zijn ook hele aardige moderatoren èn clubleden die je ermee kunnen helpen.

Of info aanvragen, en een basis-sheet om zelf te testen, dat kan bij www.avla.valtaf.nl

*BMR = de hoeveelheid energie die je nodig hebt om minimaal te kunnen functioneren in rust.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

242 volgers